onsdag 25 februari 2015

Matresa till USA.

Min farfar älskade att resa till USA. Han for över flera gånger och brukade åka Greyhound buss över hela landet! Sista gången han åkte ner så var han 75. En blodförgiftning i foten gjorde dock resan kortare än planerat. Med sjuktransport kom han tillbaka till Arlanda och den resan blev inte riktigt som tänkt.

Själv har jag aldrig varit i USA men jag har velat åka över länge. Nu planerar jag och sambon att åka dit och se hur det är. Jag är helt ointresserad av Florida, New York, LA och andra “turistmål”. Jag vill åka ner till Louisiana och Texas och käka “local food”! Enkla vägkrogar, Cajunkräftor och äkta BBQ. DET är USA för mig. Håller precis på att kolla upp hur en tripp skulle kunna se ut. Hur man ska kunna hinna med så mycket mat som möjligt på typ 10 dagar. Någon som varit nere kring Texas och Louisiana och kan komma med tips? Hör gärna av dig…

maten1

mmmmmaaat

1 kommentar:

  1. Nere i Louisiana finns hur mycket smaskig Cajun mat som helst!

    SvaraRadera